vientiane

vientiane

zaterdag 17 oktober 2015

Kratje


De oplettende lezers hebben ondertussen geconstateerd dat we goede vrienden zijn met Beerlao. Ik vrees echter dat ik er nog een relatie op ga nahouden: Hash (Hash House Hariers, running in the fields & bush) 

Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik weinig affiniteit heb met sport en prestatiedrang. Ik verbaas me dan ook over mezelf dat ik vanmiddag genoot van een werkelijke jungletocht, waarbij we tot onze knieen door de stromende beekjes kletsten, ik een machette miste om het pad te effenen. Het hongert naar meer. Het voelt een beetje als verslavend: dingen boven je macht presteren en dat dan ook kunnen. Misschien beter dit dan Beerlao.

Mijn Nikes van wel bijna 8 euro zijn al bijna toe aan vervanging.

Auke heeft tijdens een vorige Hash een sympathieke Deen ontmoet. Hij bleek directeur productie te zijn bij .... Jaja. De oplettende lezers voelen het al aankomen: Beerlao! Hij zat midden in een cultuuromslag waarin de Europese eisen van Carlsberg (nu mede-eigenaar van Beerlao) geimplementeerd moeten worden in de Laotiaanse kwaliteitseisen. 

Dus zo waren wij gisteren blij verrast te zien hoe onze mannen en vrouwen van het ziekenhuis op professionele manier een hele dag First Aid Program gaven voor ruim 60 medewerkers van Beerlao. Voor een bedrijf waar het personeel op allerlei manieren wordt blootgesteld aan gevaar en risico's is, het van belang dat iedereen de basisprincipes kent van doordacht handelen in geval van accident.

Nog blijer verrast dat we een rondleiding kregen in deze walhalla. Vientiane is kneuterig en klein.  Het complex Beerlao is hughe! Betreffende directeur nam ons mee naar grotere hoogten en we zagen een hoeveelheid kratjes waar je hutten van kan bouwen voor zeker een miljoen vluchtelingen. De geur van gefermenteerde rijst en hop was wennen op de nuchtere maag.

Onze dokter Say gaf een goede presentatie. Hulde! Dat zijn de momenten dat je trots bent op je werknemers. Gezien het aantal berichten op Facebook was iedereen enthousiast.

Vanmiddag moest Auke onze biervoorraad in de koelkast aanvullen en dat doen we met behulp van het "winkeltje om de hoek" Kort sjouwen. Normaal gesproken kost een fles 10.000 kip. Auke heeft vanmiddag ontdekt dat 12 (omdat je de lege flesjes inlevert) flesjes omgerekend 8500 Kip kosten. En hij heeft het nu bedongen dat hij die 12 flesjes in een kratje naar ons hus mag torsen.

Dus we hebben zo'n felbegeerd kratje, waar we gisteren miljoenen van zagen. En we hebben heel veel tevreden mensen die iets hebben geleerd en iets hebben overgedragen. De juf spreekt....





Verstuurd vanaf mijn iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten