vientiane

vientiane

dinsdag 13 oktober 2015

Koud

"That's why I never do these things!" De 70+ American die naast mij holt, lacht me volgens mij gewoon uit. Op een tactische manier. Ik ben zojuist met kop en kont onderuitgegaan in de plassenellende omdat ik zonodig dacht dat ik nog steeds kon vErspringen. Ik zit dus van top tot teen onder de modder en ik denk dat we nog zeker 3 kilometer voor de boeg hebben.

Dit is HASH. Het lopen in het veld. En wat heeft het geregend! Het uitgezette pad is een oranje poel. Van rennen is nauwelijks sprake. Mijn prestratiedrang begint op te spelen en ik wil die oude knakkers met foute gympen wel even laten zien wat 'generatiekloof' is. Zij hebben een opgebouwde expat-conditie, ik heb mijn jeugdige spirit. Jammer dat ik dan zo op mijn bek ga. Ik compenseer het nog met de opmerking dat ik vroeger bij de sportdag een F haalde met vErspringen. Je denkt nog niet dat iemand dit heeft gehoord....

Toen we begonnen, zeiden we tegen elkaar: "It's freezing cold today, but an extremely good temperature for the HASH"
Dat was gisteren. Nu zitten we hier met onze vesten aan. Het is maar liefst 27 graden, en we hebben het koud!!

Na de HASH besloten we dat het een goed en slim idee was om een onverwachts bezoek aan het ziekenuis te brengen. Onder het mom van belangstelling. De staff had vandaag een check up met een instelling voor gehandicapten. 47 behandelingen. Het is goed om af en toe even te controleren of alles gaat zoals je het wilt.

Op het moment dat we in het ziekenhuis binnenstappen is het wel een beetje gek zoals we eruit zien. Een CEO met 2 x blonde aanhang op gympen die een oranje spoor nalaten op de propere vloer van het hospital. Auke had gelukkig zijn loafers  in de kofferbak gedumpt,  dus hij ziet er in zijn bespatte korte broek nog redelijk decent uit. De personele avondsamenstelling heeft zich op wonderbaarlijke wijze over het gebouw verdeeld, maar wij staan echt, echt nergens meer van te kijken.
 Intussen zijn we twee dagen verder, liggen onze renschoenen nog steeds te weken in het sop en ben ik helemaal vergeten om dit stukje af te maken. Bij gebrek aan een  pittig einde, waarschijnlijk. Dat heb ik nu wel. De temperatuur begint weer te stijgen! Ondanks dat zijn het wel weer dagen geweest met kippenvel. Maar niet omdat het koud was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten