vientiane

vientiane

vrijdag 3 april 2015

Kunming wacht op je

Laten we wel wezen: zonder internet was ik nooit aan dit avontuur begonnen. Voorlopig liften we  mee op het signaal van de buren en dat is te doen. Een mailtje of Whatsapp gaat prima. En uiteraard Flightmodus24!

We wonen vlakbij de luchthaven, maar stel je daar niet te veel van voor. Wattay Intenrnational Airport heeft maar liefst twee gates en een vloot van 3 machines, die onlangs is uitgebreid met twee tweedehandsjes uit de failliete boedel van Khadaffi (2 voor de prijs van 1, want niemand wilde deze toestellen hebben) Dus: van echt veel vliegverkeer is geen sprake. Het zijn voornamelijk de Thai die hier af en toe langswaaien. Weten we omdat we dat mega-interessante Appje Flightmodus 24 hebben... Dat vertelt nog net niet wat de stewardessen dragen, maar de rest van alle vluchtinfo haal je letterlijk uit de lucht.

Desondanks zijn er een aantal interessante rechtstreekse vluchten en dat brengt ons uiteraard op ideeen.. Zo kun je in iets minder dan een uur naar Hanoi vliegen en in iets meer dan een uur naar Kunming.

Kunming. Auke weet te vertellen dat het in China ligt. "Best leuk om een keertje een weekendje naartoe te gaan!" ja, als je overal toch zo dichtbij zit.... Singapore, Ho Chi Min, Yangoon, Kuala Lumpur. Ach, eigenlijk is Nieuw Zeeland vanaf hier ook niet zo ver. Dus nieuwsgierig als we zijn, raadplegen we even Bookingdotcom. Gewoon, eventjes  orienteren wat een hotelletje daar in Kunming zoal doet.

Met als gevolg dat ik twee keer per dag een speciale aanbieding in mijn mailbox krijg. Kunming wacht op u, mevr. Den Hartogh! Wat heeft meneer Bookingdotcom dat goed onthouden; dat we eventjes in het hotelbestand van deze stad hebben gesnuffeld. Dat is dan ook weer het voordeel van internet. Iedere ochtend en avond wacht Kun Ming op mij. Kan ik tenminste zeggen dat ik er alweer een nieuwe vriend bij heb!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten