vientiane

vientiane

donderdag 2 april 2015

Onze buurvrouw draagt geen onderbroek

"Ja, jij wilde graag tussen de mensen wonen" antwoordt Auke als ik hem vertel over wat ik vanmiddag heb gezien. 

Hij heeft gelijk: ten zuiden van het centrum kent Vientiane een aantal diplomatenwijken met compounds. Dat georganiseerd wonen tussen Koreanen, Zweden en Canadezen sprak ons niet zo aan. Ik zag me nog niet elke ochtend duur geimporteerde sherry drinken met verveelde vooraanstaande vrouwen-van. En bovendien willen we integreren. Dus kozen we voor een woning aan de noordkant van het centrum. Gewoon tussen de mensen, gewoon tussen de troep, de golfplaten, de  loslopende honden.

Ik zat op de veranda te tekenen. Auke's werkzaamheden in het ziekenhuis liepen aanzienlijk uit, dus de hele verandatafel voor mij en mijn potloden. Eergisteren is bij de buren een deel van het golfplaten dak weggewaaid, waardoor ik zicht heb op een klein steegje. En daar zat ik vanaf boven ineens tegen een blote kont aan te kijken. Met daaronder iets waarvan ik dacht dat alleen mannen dat tussen hun benen hebben.

Transgender is hier overigens een bekend iets. 

Het betrof hier echter een heuse vrouw, die met haar rok omhoog, kont naar achteren dusdanig voorovergebogen stond boven een gootje te plassen. En dat waarvan ik dacht dat mannen dat alleen tussen hun benen hadden, noemt Auke 'lellen'. Evengoed werd na een lange plas de terugbuiging ingezet en de rok naar weer naar beneden gestroopt. Zonder onderbroek. 

Als een gluurder heb ik naar het schouwspel gekeken, redelijk onder de indruk. "Tsja, dat zijn dus buren met een huis zonder WC, maar dat heb je als je tussen de mensen woont", zei Auke nogal nuchter, toen ik mijn verhaal deed. Ik had er eigenlijk een tekeningetje van moeten maken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten